Al 2 maanden weg.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu Al 2 maanden weg.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

Al 2 maanden weg..

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 November 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen!

Sorry dat het zo lang geduurd heeft maar ik heb het ontzettend druk gehad en dus nog geen tijd gehad om het reisverslag erop te zetten.
Op donderdag 15 oktober was de laatste avond dat we naar de cursus moesten. We hebben hiervoor op woensdagavond twee filmpjes in het Spaans moeten maken. Een filmpje waarin we ons zelf voorstellen en een filmpje waarin we het huis laten zien. We zijn hier super lang mee bezig geweest want we moesten heel de tijd lachen.
Vrijdagmiddag was ik vrij op stage omdat we dan tijd hadden om huiswerk te maken. Dit was erg fijn want hier waren we tot nu toe nog niet aan toe gekomen.
In het weekend hebben we lekker rustig aan gedaan omdat we het weekend ervoor al een druk weekend hadden toen Paul er was.

Op maandag, dinsdag en woensdag ben ik gewoon naar stage gegaan en is er eigenlijk niet iets speciaals gebeurd. \

Op donderdag zijn papa en Tamara aangekomen.
Donderdags hebben we niet zo veel gedaan want ze waren erg moe omdat ze al vroeg uit bed moesten. We hebben lekker een drankje gedaan op het terras en we zijn bij een lekker tapas restaurant gaan eten.
Vrijdags zijn we eerst naar Park Guëll gegaan. Dit was erg mooi!
Toen we hier klaar waren hebben we een wandeling gemaakt en hebben we lekker geluncht. Daarna zijn we terug naar huis gegaan om ons lekker op te frissen en klaar te maken voor de avond. 's Avonds zijn we na t eten naar een bar gegaan en dit was best gezellig.
Zaterdag zijn we naar het voetbalstadion geweest. We zijn niet naar binnen geweest en hebben gewoon alleen van buiten gekeken. Na het voetbalstadion zijn we naar Montjuïc gegaan en hebben daar een wandeling gemaakt rond het kasteel. Ik weet nu van wie ik de angst heb voor de lift want papa vond het ook niks!
Na Montjuïc hebben we een wandeling langs het strand gemaakt.

Op zondag hebben we een tochtje op een boot gemaakt. Dit was fijn om lekker even uit te waaien. Na deze boottocht zijn we in een erg leuk cafeetje gaan zitten en hebben hier lekker wat gedronken. We waren allemaal erg moe van de dagen ervoor en hebben hier lang gezeten. Toen we weg gingen zijn we bij een erg lekker restaurantje wat gaan eten.

Maandags zijn we eerst naar stage gegaan waar ik papa en Tamara een rondleiding heb gegeven. Dit vonden ze erg leuk want nu konden ze zien waar ik stage loop. We kwamen daar Jaimy en haar ouders tegen. We zijn toen samen naar een markt gegaan en hebben daarna gezellig samen wat gedronken. Na het eten moest ik afscheid nemen van papa en Tamara. Dit vond ik erg lastig omdat ik wist dat ik ze nu weer lang moest missen..

Dinsdags moest ik weer naar stage wat weer erg wennen was maar wel leuk.
Woensdags na stage hadden we een afspraak met Mart die ons op kwam zoeken in Barcelona. We hebben samen wat gegeten en hebben daar bepaalde dingen doorgesproken.
Op donderdag kwam Mart langs op stage en hebben we tijdens dat de kinderen buiten aan het spelen waren, het een en ander doorgesproken. Hij heeft met Nicky een gesprek gehad en hieruit kwam dat ze blij met mij waren. Uit dit gesprek is gekomen dat wij vanaf nu iedere maandag vrij zijn omdat we niet genoeg tijd hebben voor ons huiswerk te maken.

Op vrijdag was het Halloween op stage. We hadden besloten om de hele dag te blijven omdat we in Nederland geen Halloween vieren op stage. De kinderen begonnen de dag met een maskerade op een van de speelplaatsen. Dit zag er leuk maar vooral schattig uit. De kinderen hadden allemaal ene masker gemaakt en lieten dit klas voor klas zien aan de andere kinderen. Na deze maskerade gingen ze bij mij een halloweentekening maken en deze versieren met herfstbladeren.
's Middags hadden ze een wisselprogramma waarbij ze om de 30 minuten van klas wisselden. In de ene klas keken ze een film, in de andere klas mochten ze hun eigen Halloween cake maken en in de andere klas gingen ze dansen op Just Dance. Ze vonden dit allemaal erg leuk om te doen.

Op zaterdagavond zijn Jaimy en ik samen naar een terras gegaan. Er liepen toen erg veel mensen verkleed rond door de stad. Dit was erg mooi om te zien. Natuurlijk moesten ze mij weer laten schrikken maar dit had ik ook niet anders verwacht.

Gisteren ben ik al begonnen met wat huiswerk te maken en hebben we spelletjes gedaan.

Ik zal proberen mijn verslag voor de volgende keer wat sneller er op te zetten! Ik denk dat het volgende week wordt nadat mama is geweest :)

Bedankt voor het lezen!
xxx Femke

  • 02 November 2015 - 14:24

    Mama:

    Hoi meisje! Leuk verslag weer! Kijk er héél erg naar uit om je weer te zien! Liefs en tot snel, mama XXX

  • 02 November 2015 - 16:25

    Oma Van Schijndel:

    Hallo Femke ,een leuk verslag ondanks dat je het zo druk hebt gehad. Fijn voor je dat mama binnenkort ook op bezoek komt , want die zal jou ook wel missen. Fijn dat je het zo goed doet op stage .Heel veel liefs van opa en mij.xxxx

  • 05 November 2015 - 19:42

    Marlieke:

    Weer erg leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Super dat ze zo positief zijn op je stage. Kan ook niet anders toch;)..

  • 07 November 2015 - 09:30

    Ango:

    Hoi Femke!
    2x bezoek uit Nederland, wat fijn :)
    En wat heerlijk toch dat ze zo tevreden zijn.
    Groet, Ango

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5054

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 23 December 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: