De zesde en zevende week ... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu De zesde en zevende week ... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

De zesde en zevende week ...

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Oktober 2015 | Spanje, Barcelona

Hola chicos y chicas,
Qué tal?
Me bien!

Dit is mijn verslag van de zesde en zevende week. Het is een beetje laat maar ik heb het erg druk gehad!

Maandag 5 oktober is er eigenlijk niks speciaals gebeurd.. Dus hier kan ik eigenlijk niks over opschrijven. Dinsdags waren we al veel te vroeg op stage omdat het ineens erg rustig op de weg was. Om 11 uur had ik mijn eerste evaluatiegesprek met Nicky (hoofd van mijn afdeling) en Anna (van Barcelonastudents) Ik had Anna maandagavond een berichtje gestuurd of ze iets eerder aanwezig kon zijn omdat Jaimy en ik haar graag wouden spreken over onze lange reistijd. Anna was om half 11 aanwezig en we hebben een half uur over het reizen gepraat en ze had ons andere routes gegeven. Om 11 uur zijn Anna en ik naar Nicky gelopen. Voor de verandering was ik een keer niet zenuwachtig. Dit ben ik hier eigenlijk nog steeds niet geweest dus dat is zeker fijn :) Het gesprek ging heel goed en ze zijn heel tevreden over mij en zeker hoe ik met de kinderen om ga.
's Avonds bij de cursus kregen we een soort mini examen over wat we geleerd hadden. Dit ging voor mijn gevoel niet zo goed. Later bleek dat ik het nog best goed had gemaakt.

Woensdag ben ik 's avonds met het personeel van mijn team bij een barretje wat gaan drinken en daarna zijn we naar een Nepalees restaurant gegaan. Ik vond het erg gezellig en vond het erg leuk dat ze hadden gevraagd of ik met ze mee ging. Ik moest in mijn eentje op zoek naar het barretje terwijl het mega hard regende. Dit was wel iets minder, maar je kunt niet altijd mooi weer hebben!

Donderdag ik heb 's ochtends uitgeslapen en heb ik samen met Jaimy het hele huis netjes opgeruimd en gepoetst. 's Middags ben ik Paul op gaan halen op het vliegveld. Toen we aankwamen bij mijn appartement zijn we met drieën snel wat gaan eten en daarna zijn we naar El Borne gegaan waar we met de mensen van de cursus wat zijn gaan drinken. Om half 9 zijn we Jordy op gaan halen bij de bushalte en daarna zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.

Vrijdag hebben we met vieren een bustoer door de stad gedaan. We hebben bijna heel de dag in de bus gezeten en hebben erg veel dingen gezien. We zijn bij de Sagrada Familia en Camp Nou uitgestapt en hebben hier rondgelopen. 's Avonds zijn we met zijn vieren bij El Borne uit eten geweest en daarna zijn we naar het Casino toe gegaan. Voor de verandering had ik een keer als enige geld gewonnen. Maar liefst €13,-

Zaterdags zijn Paul en ik bij een groot winkelcentrum wezen winkelen. 's Avonds hebben we bij een Iers steakhouse lekker gegeten. Dit was een erg knus restaurantje en het eten was super lekker. Toen we hier klaar waren zijn we bij de Sagrada Familia gaan kijken omdat ik wilde weten hoe die eruit zag als het donker is. Daarna zijn we naar Arc de Triomf gegaan en Plaza Catalunya gegaan.

Zondag zijn Paul en ik eerst naar park Guell gegaan. Ik had geprobeerd om kaartjes via internet te kopen, maar dan moest je een credit card hebben en die heb ik niet. Toen we aankwamen bleek dat je die dag alleen nog maar om half 7 's avonds naar binnen kon en wij stonden er al voor de middag. Dit was dus te lang om te wachten. We hebben toen wat foto's van de ingang gemaakt en zijn daarna naar Tibidabo gegaan. Tibidabo is een plek boven op een berg waar ik iedere dag vanuit stage tegen aankijk. Ik was erg nieuwsgierig wat dit was. Er was een mooie kerk en een klein pretpark, maar hier zijn we niet naar toe geweest. Vanaf de berg had je een super mooi uitzicht over de stad. Toen we klaar waren bij Tibidabo zijn we naar Montjuïc gegaan. Dit is een groot kasteel op een berg aan de zee. Ook hier was het uitzicht erg mooi en hier hebben we lekker even ontspannen. Na Montjuïc zijn we lekker uit eten geweest en hebben daarna een wandeling langs de zee gemaakt.

Maandag hebben Paul en ik lang bij de haven rondgelopen en zijn we naar zee geweest. We hebben hier lekker ontspannen en hebben deze dag eigenlijk niet veel meer gedaan. 's Avonds zijn we bij een Nederlands restaurantje gegeten waar we lang met de eigenaresse hebben gekletst. Dit was erg gezellig!

Dinsdag was het alweer de laatste dag dat Paul er was. We zijn samen naar een winkelcentrum bij mijn appartement in de buurt geweest en hebben daarna het hotel van mama en Hans opgezocht. Ook hebben we gekeken waar papa en Tamara komen te zitten. Ze zitten allemaal erg dicht in de buurt, dit is dus erg fijn! 's Avonds moest ik afscheid nemen van Paul, maar omdat ik de dagen hiervoor al zo vaak met tranen in mijn ogen had gezeten, omdat ik er aan moest denken, vond ik het nu iets minder moeilijk. Gelukkig had ik hierna meteen Spaanse cursus waardoor ik afleiding had.

Woensdag moest ik weer naar stage toe. Dit was na bijna een week vrij te zijn weer erg wennen. 's Avonds hebben Jaimy en ik een filmpje opgenomen wat we moesten maken voor de Spaanse cursus. Dit was erg grappig en we hebben het super vaak opnieuw moeten doen omdat één van ons moest lachen.

Vandaag had ik om 11 uur een gesprek met Nicky over mijn opdrachten. Samen hebben we een aantal dingen ingepland. Ik ben net terug van de Spaanse cursus waar we de filmpjes van iedereen hebben terug gezien. Dit was erg grappig!

Nou dit was het wel weer voor deze week..
Ik hoop dat ik de volgende keer sneller de tijd heb om een nieuw verslag er op te zetten.
De foto's staan zoals normaal weer onderaan!

Adios!

• 17 Oktober 2015 - 18:17

Myriam Gevers:

Hallo Femke,
    zo, je hebt het goed gedaan daar in dat verre Spanje! Maar je weet het, ik had er het volste vertrouwen in dat het je zou gaan lukken. Wat fijn dat je op de valreep toch nog een maatje mee kon nemen! En ik begrijp dat het tussen Jaimy en jou goed klikt.
    De kinderen hebben nog naar je gevraagd en vroegen wanneer je kwam, ze zullen nog even geduld moeten hebben. Ik ga ze een paar foto's laten zien, zodat ze weten dat het goed met je gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje, de groepsdynamiek is flink veranderd, maar er zijn al weer nieuwe uitdagingen.
    Hou je taai, zuig alle info op daar en doe er je voordeel mee. Je kunt het!

Héél veel groetjes van je
    voormalige mentor van basisschool de Sprongh in Olland,
    Myriam!

• 18 Oktober 2015 - 11:39

Oma:

Wat een mooi verslag en wat fijn dat het dat je het op school ook goed naar je zin hebt en ze tevreden over je zijn. Fijn dat je met Paul zo veel mooie dingen hebt gezien .Volgende week komt er weer familie.
    Het breekt zo de lange tijd dat je weg bent. Nou Femke wij zij trots dat je zo goe d je best doet ,ga zo door . Tot wederhoren .de groeten en een dikke kus van Opa en mij.

• 01 November 2015 - 20:24

Ango:

Ola Femke,
    Heerlijk om je avonturen weer te lezen en fijn dat je even bezoek gehad hebt!
    Fijn dat ze zo tevreden zijn en zo te lezen wachten de kinderen in Olland ook op een bezoek van hun geliefde juf.
    Maar eerst genieten van de spaanse kids!
    Veel succes en plezier!

Wij gaan hier ook weer beginnen na de herfstvakantie.
    Adios! Ango