De vijfde week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu De vijfde week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

De vijfde week

Door: Femke van Schijndel

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Oktober 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen,

Hier is weer een nieuw verslag! We hebben een rustige week gehad dus het verslag zal deze keer niet zo lang zijn als anders..

Zaterdags zijn Jaimy en ik naar de kapper geweest. Dit duurde iets langer dan we gepland hadden, we waren bijna drie uur binnen..
Toen we klaar waren zijn we bij een winkelcentrum vlakbij onze Spaanse cursus wezen winkelen en hebben we een hele grote supermarkt bezocht waar we veel boodschappen gedaan hebben. 's Avonds zijn we lekker bij de Ramblas uit eten geweest. We waren naar hetzelfde restaurant geweest als de vorige keer omdat het daar super lekker was.
Zondags hebben we eigenlijk niet echt iets gedaan... Ik heb lekker lang uitgeslapen en ben toen films in bed gaan kijken. Dit is ook lekker om een keer te doen!

Maandags zijn we voor het eerst helemaal met de bus naar stage gegaan. Hierdoor konden we thuis iets later vertrekken. De bus is altijd erg druk maar nu konden we gelukkig wel net zitten. Als je staat sta je helemaal opgepropt tussen andere mensen dus dat is niet echt fijn..

Dinsdag ochtend was het erg druk op de weg en hebben we bijna heel de reis in de fille gestaan. We waren daarom ook pas om 9 uur op stage. Gelukkig waren we net voor dat de kinderen er waren aanwezig. Op stage gaven ze aan dat wij er niet veel aan kunnen doen omdat wij anderhalf uur moeten reizen.. Na school zijn we meteen met de bus naar de cursus gegaan waar we voor de verandering wel een keer erg vroeg waren doordat we er achter waren gekomen dat als we in de bus blijven zitten we vlakbij de cursus uitkomen.. Dit was een stuk handiger dan drie keer over moeten stappen met de metro.

Op woensdag waren we wel te laat op stage.. We kwamen om tien over negen aan i.v.m. de filles.. We waren deze dag expres extra vroeg vertrokken en nog stonden we zo lang in de fille. Het wordt iedere dag drukker en drukker op de weg. Op stage had ik vandaag een lekker rustige dag en heb ik iedereen goed kunnen helpen. Vandaag hadden we eigenlijk ons eerste evaluatie gesprek maar deze is verplaatst naar aankomende dinsdag. 's Avonds hebben we een lekker rustig avondje gehad waardoor we weer een beetje uitgerust waren voor donderdag.

Donderdags waren we rond kwart voor 9 op stage, we waren deze dag nog eerder vertrokken omdat ik een hekel heb om ergens te laat te zijn. De kinderen beginnen mij op stage echt te leren kennen en beginnen mij steeds meer te knuffelen en ze kletsen meer tegen mij. Ook willen de meiden allemaal tegelijk mijn hand vasthouden en dan heb ik ineens zomaar 4 of 5 meiden aan mijn armen hangen terwijl ze netjes achter elkaar in een lijn moeten lopen. Dit moet ik ze dus nog even af gaan leren haha! 's Avonds bij de cursus hadden we een kleine test die niet zo goed ging bij mij.. Ik maakte veel fouten maar aankomende dinsdag hebben we een grote test.. Ik ben benieuwd aangezien ik er nog steeds niks van snap..

Op vrijdag ben ik voor het eerst met het tweede leerjaar mee gaan schoolzwemmen. We gingen eerst met de bus naar het zwembad. Toen we daar aankwamen moest ik helpen de meiden om te kleden en hun badmutsen op te zetten. Daarna had ik met vier anderen samen pauze en zijn we een kwartiertje in een café wat gaan drinken. Dit was erg gezellig! Hierna zijn wij terug gegaan naar het zwembad waar we langs de kant hebben gezeten en alleen maar gekeken hebben naar de kinderen. Eigenlijk heb ik dus niet veel hoeven doen.. Toen de kinderen klaar waren moest ik ze weer helpen met omkleden en daarna gingen we met de bus terug. We zijn van negen uur tot kwart voor twaalf weggeweest en ik heb maar een kwartiertje iets hoeven doen. Wat een luxe! Toen we terug waren mocht ik meteen pauze houden. Na de pauze heb ik een uur buiten gelopen terwijl de kinderen buiten aan het spelen waren. Toen dit voorbij was heb ik in een klas van het derde leerjaar met een groepje aardrijkskunde gedaan. Ze moesten samen met mij bedenken welke vervoersmiddelen er in Barcelona zijn en of het schadelijk is voor het milieu of niet. Toen dit voorbij was mocht ik met het tweede en derde leerjaar naar een collegezaal toe waar de kinderen eerst uitleg kregen over recyclen en hoe je dit goed doet. Daarna werden per klas een aantal kinderen bekroond als beste leerling met dit... of beste leerling met dat... Dit geeft de kinderen hier een grote stimulans om goed hun best te doen en ze waren erg trots! Mijn dag is echt voorbijgevlogen!
Na stage hebben we een bus gepakt die ons naar de Nederlandse winkel bracht en hebben we daar wat dingen gehaald. Toen we bij ons huisje aankwamen hoorden we allemaal muziek en bleek er een soort concert in de buurt te zijn. Hier zijn we na het eten eventjes wezen kijken en dit was erg gezellig!

Zaterdags zijn we naar een winkelcentrum bij ons in de buurt geweest en hebben we daar even rondgelopen. Daarna hebben we lekker wat gegeten en 's avonds hebben we allebei een maskertje opgedaan en hebben we een filmavond gehouden. Lekker rustig maar toch super gezellig!

Vandaag hebben we heel de dag niks gedaan en heb ik lekker uitgeslapen. Ik heb een serie gekeken en met verschillende mensen geskyped.

Vanaf donderdag tot dinsdag is Paul hier en gaan we samen veel leuke dingen doen. Ik denk dat het volgende verslag er die dinsdag op komt!
Bij dit verslag kan ik niet veel foto's toevoegen want mijn camera op mijn telefoon is ineens kapot. Paul neemt donderdag als het goed is een andere mee zodat ik weer foto's kan maken!

Bedankt voor het lezen iedereen!

xxx Mij

  • 04 Oktober 2015 - 18:39

    Thea Van Schijndel:

    Hoi Femke

    Jullie vermaken je wel buiten de stage om zie ik, wel rot dat je iedere dag in de file beland dat schiet dan echt niet op.
    Geen wonder dat je een maskertje hebt opgedaan ik lees dat Paul donderdag komt en dan wil jij er natuurlijk opperbest uitzien, dan heb je natuurlijk volgende week een extra leuk weekend. Daarna zit je al gauw op de helft, wat gaat het snel. Ik wens je een hele fijne week toe en geniet ze als Paul er is.

    Groetjes uit Rooi

    Thea

  • 04 Oktober 2015 - 19:07

    Oma Van Schijndel:

    Het verslag gelezen .fijn d at ik weer helemaal op de hoogte ben .zo te lezen maak je het wel en dat is alleen maar goed . ga zo door Femke ,groetjes van je oma en opa .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5042

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 23 December 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: