De derde en vierde week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu De derde en vierde week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

De derde en vierde week..

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 September 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar...
Ik ben helaas ziek geweest :(
Ik denk dat ik een griepje heb gehad want heb 4 dagen alleen maar in bed gelegen en niks kunnen doen.. Dit begon afgelopen zondag tot en met woensdag/donderdag..

Maar ik zal beginnen met mijn verhaal vanaf dinsdags..
Toen ik dinsdag op stage aankwam heb ik meteen aangegeven dat ik het niet gewend ben zo streng tegen de kinderen te moeten zijn en dat niet in Nederland gebeurd. Ik heb ook aangegeven dat ik het niet fijn vind nu al alleen met 160 kinderen te zijn en dus de totale verantwoordelijkheid te hebben over alle kinderen. Dit ook nog eens met een taal die ik niet compleet beheers. Dit snapte ze heel goed en ze zeiden dat ze ervoor gingen zorgen dat dit niet meer ging gebeuren...

Woensdags verliep de dag eigenlijk vlekkenloos.. Ik snapte nu wat er van mij verwacht werd en ik hoefde niet meer zo heel streng te doen. Natuurlijk nog wel een stuk strenger dan in Nederland maar het scheelde toch al wat. Toen ik 's ochtends aan kwam heb ik even een kort gesprekje met mijn begeleider gehad waarin ik de dingen aangaf waarbij ik me niet zo prettig voel. Dit hebben we samen op kunnen lossen zodat ik me er goed bij voel. In de grote pauze zaten Jaimy en ik te eten in de staffroom toen mijn begeleider ineens zei dat er nog een andere kamer was waar wij konden eten en waar ook vers eten voor ons stond. Wij waren natuurlijk meteen benieuwd want na anderhalve week croissantjes meegenomen te hebben, had ik daar niet echt veel zin meer in.. Toen we de eetkamer in kwamen keken we onze ogen uit. Er is zo veel keuze.. Iedere dag is er een andere warme hap. Er is altijd keuze uit 4 verschillende warme dingen, sla met tonijn, wortel, komkommer, tomaat, kaas, surimi enz. Ook zijn er 4 verschillende fruitsoorten, 3 verschillende ijssoorten en heel veel toetjes! Op de tafels staan kannen met water en mandjes met broodjes wat je ook allemaal mag pakken. Bij de foto's zie je wat we de eerste dag konden kiezen om te eten..

Op donderdag hoefde we aar tot 15.45 naar stage want om 17.00 uur hadden we een bijeenkomst van Barcelonastudents. We hebben een korte wandeling door de stad gemaakt en daarna bij cafe Rembrandt op het terras gezeten. Bij de foto's kun je een aantal foto's van deze dag zien.

Vrijdags was ik al vroeg wakker en heb ik voor we naar stage vertrokken al de keuken en woonkamer helemaal opgeruimd en de was gedaan. Op stage had ik deze dag niet zoveel met kinderen te maken en moest ik wat meer klusjes doen. Dit vond ik opzich niet zo erg want de klusjes waren best wel leuk. Op de school zijn ze erg dankbaar als je dingen voor hen gedaan hebt waar ze iets aan hebben. Toen ik bijna klaar was en een stukje voor mijn verslag aan het opschrijven was kwam mijn begeleider naar mij toe met een kaart en een cadeautje van het team voor mijn verjaardag. Dit was zo lief! Op de kaart heeft iedereen van het team leerjaar 2 en 3 een klein stukje voor mij geschreven en het cadeautje was een doosje merci. Het cadeautje was ingepakt in blauw cadeaupapier met gouden sterretjes erop geplakt. Deze hadden ze erop geplakt omdat ze mij een superster vinden! De foto's hiervan zijn ook bijgevoegd.

Op zaterdag was ik jarig, ik had niet echt heel erg het gevoel dat ik jarig was maar door de kaarten die ik ontvangen had toch wel een beetje. Overdag hebben we op het strand gelegen wat voor mij een erg raar gevoel was op mijn verjaardag.. Ik heb nog nooit midden september op mijn verjaardag op het strand kunnen liggen in de plaats waar ik woon. 's Avonds zijn we uit geweest. Dit was erg gezellig! Ook hiervan zijn foto's bijgevoegd.

Zondags werd ik erg vroeg wakker. Ik ben toen gaan proberen te hardlopen maar dit was niet zo'n succes. Ik denk dat ik nu ook weet waarom.. 's Middags werd ik erg misselijk en duizelig en heb ik bijna heel de middag en avond op de badkamer doorgebracht... Maandag, dinsdag en woensdag was ik nog steeds ziek en had ik ook koorts. Mijn eten wou niet binnenblijven en ik was hierdoor erg slap.

Donderdag was ik een beetje opgeknapt maar ik voelde me nog steeds een beetje beroerd.. Gelukkig was dit een feestdag waardoor ik een extra dag had om op te knappen.
Vandaag (vrijdag) ben ik weer naar stage geweest. Vanmorgen voelde ik me nog wel wat beroerd maar hoe later het werd hoe beter ik me ging voelen. Nu heb ik nergens meer last van :) Ik heb net weer heel de keuken gepoetst, de was opgevouwen, handdoeken gewassen en opgehangen en nu zit mijn dekbedovertrek in de wasmachine. Ik word hier nog eens een echte huisvrouw!

Nou dit was mijn verhaaltje wel weer voor nu...
Ik zal proberen komende week wat eerder een verslag te maken zodat het niet zo lang is als deze!

Alvast bedankt voor het lezen!
Daaaagggg!

  • 25 September 2015 - 23:00

    Emmy Wouters:

    Hoi Femke,

    Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Succes & geniet van je weekend! :)

    Groetjess,
    Emmy


  • 26 September 2015 - 11:49

    Thea Van Schijndel:

    Hoi Femke

    Wat fijn dat je weer beter bent, ja in Spanje kun je ook wel eens ziek worden hè.
    En wat je stage betreft, zo zie je wat een gesprek met je begeleider op kan leveren, nu hoef je in ieder geval niet meer zo streng te zijn en lekker eten tussen de middag, ik denk lekkerder dan gewoon brood.
    Wel leuk dat ze aan je verjaardag gedacht hebben en nog lekker ook jammie jammie.
    Nou geniet nog van je vrije weekend en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van ons uit Rooi

  • 28 September 2015 - 10:29

    Jenny:

    Fijn dat je weer beter bent. Succes en ook ik kijk uit naar je volgend verslag!
    Groetjes Jenny

  • 29 September 2015 - 22:06

    Ango:

    Hoi Femke,

    Leuk om te lezen!
    Mooie en leerzame ervaringen op stage. Je bent er nog maar net en nu al zoveel meegemaakt.

    En op je verjaardag op het strand liggen lijkt me niet verkeerd ;)
    Maar zo te lezen helemaal verdiend! Heerlijk!

    Fijn dat je weer fit bent. Heel veel plezier weer de komende weken en doe de groetjes aan Jaimy!
    Groet,
    Ango

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 23 December 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: