De tweede week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu De tweede week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

De tweede week..

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 September 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer!
Dit keer iets eerder maar ik heb een drukke week voor de boeg..
Deze week moeten we iedere dag van half 9 tot half 5 op stage zijn. Dit wil zeggen dat we om kwart over 7 moeten vertekken richting stage en dat we rond half 6 pas terug zijn. Dan hebben we morgen en overmorgen Spaanse cursus en donderdag is er een bijeenkomst voor studenten die pas zijn aangekomen, maar die hier zijn via barcelonastudents. Afgelopen donderdag was de laatste stagedag van die week aangezien we vrijdag een nationale feestdag hadden. Na de stage moesten we vrijwel meteen door naar de Spaanse cursus, maar omdat we de vorige keer met de taxi heen waren omdat we anders veel te laat waren wisten we nu niet meer hoe we ook alweer moesten lopen.. Dus waren we een half uur verdwaald en dus ook te laat.. Gelukkig hadden ze nog niet veel gedaan en hadden we niet veel gemist.
Op vrijdag was er een nationale feestdag waarop de Catalanen gingen protesteren. Wij hebben hier niet veel van gemerkt omdat we expres in het huisje bleven omdat ik het niet fijn vond om hier tussen te lopen. Ik hoorde hier wel allemaal vuurwerk en er is hier ongelofelijk vaak sirene langsgereden.
Op zaterdag zijn we redelijk vroeg opgestaan om naar de Sagrada Familia te kijken. Na dat we deze gezien hadden zijn we naar de Ramla gegaan en hebben we deze helemaal afgelopen. Toen we hier klaar waren zijn we naar een winkelcentrum gegaan waar we bijna heel de middag hebben rondgelopen. 's Avonds zijn we we naar de kroeg gegaan maar we waren alweer vroeg terug omdat we allebei erg moe waren. Zondag hebben we samen met Priscilla (een meisje van Spaanse curus) een bustour door de stad gedaan. Dit was een erg gezellige dag! We hebben veel gezien en zijn op verschillende plaatsen geweest. De foto's kun je onder aan het verslag zien. 's Avonds zijn we gezellig uit eten geweest vlakbij de Rambla. Vandaag was de eerste stagedag met de kinderen. Ik zal een ruime omschrijving geven van deze dag.
We werden om half 9 verwacht op stage maar ik kon pas vanaf 9 uur iets doen. De kinderen kwamen allemaal om de beurt binnen en hadden allemaal dezelfde tas bij en een uniform aan. Het uniform is een gele polo, grijs broekje of rokje, grijze of gele sokken en zwarte nette schoentjes. Ik ga hier nog een keer een foto van proberen te maken, maar het kind mag niet herkenbaar op de foto. In het begin verliep de dag erg hectisch en ik wist totaal niet wat ik moest doen. Ik heb een rooster gekregen en moet in alle verschillende klassen helpen en tussendoor klusjes doen. Als de kinderen pauze hebben moeten ze allemaal in een lange rij gaan staan en muisstil zijn. Als een kind niet stil is of beweegt krijgt hij een waarschuwing en bij de tweede waarschuwing mag hij niet meer mee naar buiten. Ik vind dit erg streng en moet ook heel de tijd roepen dat ze stil moeten zijn en door moeten lopen. Dit is helemaal niks voor mij om het zo streng aan te pakken en daar heb ik dan ook erg veel moeite mee... Ik werd ook ineens alleen gelaten met 120 leerlingen en moest ze buiten terwijl ze in een lijn zaten maar zien te vermaken met een spelletje. Tussen de middag eten de kinderen allemaal warm op school in een grote kantine. Ook hier is het de bedoeling dat ik weer help en dat de kinderen snel hun eten op eten. Overal staat zo'n waterkraantje die je ook in films en series ziet op scholen, maar het water wat hier uit komt is erg vies.
Vandaag was er een leuke verassing. Mama appte mij vanochtend dat tante Jolanda vandaag even in Barcelona is omdat ze met een cruiseboot op vakantie gaat. Na onze stage zijn we hier met de taxi heengereden en heb ik haar even gezien. Ik vond dit erg fijn en gezellig. We zijn met de metro terug naar huis gegaan en nu zit ik mn verslag te typen. Dus je kunt het eigenlijk al raden, dit is het einde van dit verslag!

De foto's komen weer onderaan te staan.
Er staan ook een paar foto's van een klaslokaal tussen en dingen die ik op stage heb gemaakt.
Bedankt voor het lezen! :)


  • 15 September 2015 - 16:08

    Oma Van Schijndel:

    Harstige fijn dat ik kan zien hoe je het doet daar .Mooie foto`s .Blij dat je het naar je zin hebt. Opa heeft het ook gezien en vindt het super.gr. Oma en opa

  • 16 September 2015 - 15:54

    Thea Van Schijndel:

    Hoi Femke

    Wat een leuke week heb je achter de rug, maar wel druk zeg!
    Zo zie je maar weer dat het hier in Nederland nog niet zo slecht is in het onderwijs, een beetje vrijheid voor de kinderen is nooit weg hè.
    Het zijn ook mooie foto's vooral die met een mooie tooi op je hoofd, je had zo naar de ridderzaal gekund afgelopen dinsdag, dan zou jij beslist het mooiste hoofddeksel op gehad!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes uit Rooi

  • 22 September 2015 - 10:12

    Marieke:

    Hee Femke,

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het met je gaat! Het klinkt enorm anders dan wat je gewend bent in Nederland. Wat een superervaring!
    Veel succes en vergeet niet te genieten!

    groetjes, Marieke

  • 22 September 2015 - 12:43

    Gerlinde:

    Hallo Femke,

    Wat leuk om jouw verslag te lezen! Maak vooral veel plezier en doe veel ervaringen op op stage!

    Groet Gerlinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 5050

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 23 December 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: