De eerste week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu De eerste week.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Schijndel - WaarBenJij.nu

De eerste week..

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 September 2015 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen,

Vandaag ben ik alweer een week in Barcelona.
Bij aankomst op het vliegveld in Girona hebben wij de bus gepakt naar het centrum van Barcelona. Wij moesten toen we wegreden met de bus iemand van barcelonastudents smsen zodat zij naar de bushalte kon gaan waar ze ons op zou halen. Ik (een Brabander) had natuurlijk gestuurd dat wij aangereden waren. Dus Jaimy en ik kwamen aan bij de bushalte en de vrouw die ons op kwam halen was helemaal in paniek omdat ze dacht dat wij een bus ongeluk gehad hadden.. Nou dat was meteen kei hard lachen en er achter komen dat we toch wel echt uit Brabant komen.
We gingen meteen naar ons appartement toe en zijn hier erg blij mee. We hebben allebei een eigen slaapkamer, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, washok en de woonkamer. Wat een luxe voor twee meiden.
In de keuken hebben we een oven, mega koelkast met vriesvakken, magnetron en vaatwasmachine, wat wil een student nog meer? Natuurlijk hebben we ook een wasmachine die ik net voor de eerste keer gebruikt heb. Ons appartement ligt in een rustige buurt.

Afgelopen maandag zijn we voor het eerst naar stage geweest.
Dit was toch wel effe spannend..
Bij aankomst kregen we meteen te horen op welke afdeling we staan. Ik loop stage op de primary school van the Oak House Britisch School in Barcelona. Ik werk hier met kinderen uit het leerjaar 2 en 3, dit zijn kinderen van ongeveer 5, 6 en 7 jaar oud.
Deze week zijn de kinderen er nog niet en moeten we helpen met alles voor te bereiden. Ik vind dit erg fijn omdat ik zo de school en de leraren leer kennen. Ze zeiden meteen tegen ons dat we geluk hadden dat het deze week niet zo heet is, dus dat zou erg fijn zijn om in te werken. Maar poehhh het is kei heet! Wij zijn natuurlijk het koude kikkerlandje Nederland gewend en dan is dit wel ineens iets heel anders.
Morgen is de laatste stagedag van deze week en dan mogen vrijdag genieten van een lekker extra dagje vrij i.vm. een feestdag.

Gisteren was de eerste keer dat we naar de Spaanse curus moesten.
We moesten ons eerst in het Engels voorstellen. De andere studenten doen allemaal een internationale opleiding ofterwijl, die is bijna geheel in het Engels dus dat voorstellen bij hun ging vloeiend. Nou toen moest ik... Uiteindelijk heb ik er toch wat van weten te maken.
Het Spaans leren ging erg snel en ik snap er eigenlijk nog helemaal niks van.. Morgen moeten we weer terug en ik hoop dat het dan wat rustiger gaat.

Dit weekend gaan we lekker veel door Barcelona lopen en eens lekker de tourist uithangen!

Onder dit bericht staan de foto's van mijn vertrek. De foto's van hier komen bij het volgende verslag!

Tot volgende week!

  • 09 September 2015 - 21:18

    Inge:

    Super vet Femke! Ik ga je op de voet volgen!

  • 09 September 2015 - 21:24

    Marlieke:

    Super leuk z'n blog! Ik ga het helemaal volgen..
    Er is al veel gebeurt in die eerste week. Ben benieuwd naar het volgende.

  • 09 September 2015 - 23:40

    Trudy Raaijmakers :

    Hoi Femke
    Leuk zo'n reisverslag , je bent er nog maar net maar jullie hebben toch al een leuke week gehad
    Ik wens jullie alvast een fijn weekend toe, geniet ervan als jullie de toerist uit gaan hangen , haha
    En voor volgende week succes !!!!
    Groetjes Trudy

  • 10 September 2015 - 10:42

    Ango:

    Super leuk om te lezen Femke!
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik ga je volgen en wens je een geweldige tijd in Barcelona!

  • 10 September 2015 - 23:05

    Marga:

    Super meissie! Mooi verslag van de eerste week.Toi toi toi op school en met de Spaanse les! En geniet van alle nieuwe ervaringen! Dikke knuffel van mama xxx

  • 11 September 2015 - 13:21

    Maike Rademakers:

    Hoi Femke,
    wat leuk om te lezen hoe je start is geweest.
    Geniet met volle teugen van alles wat je mee gaat maken.
    Groetjes Maike

  • 11 September 2015 - 13:43

    Groep 3 Van Bs Kienehoef:

    Wat een leuk verslagje. We kunnen alles zo goed volgen.
    Ook de foto's spraken ons aan.
    We kijken nu al uit naar het volgende verslagje.
    Veel succes in Barcelona juf Femke.
    Groetjes van alle kinderen van groep 3 en de juffen.

  • 11 September 2015 - 16:23

    Angela Jones:

    Hi Femke,
    I really lenoyed your blog. It sounds like you have had a great start to your stay in Spain!
    all the best,
    Angela

  • 14 September 2015 - 16:57

    Eline Van Els :

    Super fijn dat je een goede start hebt gemaakt !
    Succes !
    Groetjes Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 5045

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 23 December 2015

Stage in Barcelona

Landen bezocht: